Yoga

Als we weer een innerlijke connectie beginnen te voelen met de behoeften van ons lichaam, dan ontstaat een gloednieuw vermogen om op een warme manier van het zelf te gaan houden. We ervaren een nieuwe mate van echtheid in de zorg voor onszelf, waardoor onze aandacht wordt gericht op onze gezondheid, ons dieet, onze energie en de manier waarop we onze tijd indelen. Deze verbeterde zorg voor het zelf komt op spontane en natuurlijke wijze tot stand, niet omdat het ‘moet’. Wij zijn in staat om een onmiddellijk en intrinsiek plezier te ervaren aan zelfzorg. – Stephen Cope, Yoga and the Quest for the True Self

Stress Relief – Word je bewust van wat er gebeurt in je lijf en wat voor jou de optimale hoeveelheid stress is om gezond en mobiel te zijn. Te weinig stress leidt tot atrofie, maar teveel stress juist tot degeneratie. We gebruiken de yogahoudingen om chronische stress en lang vastzittende spanning in het lichaam los te laten. Je ontdekt wat jouw grenzen en behoeften zijn en hoe je daar vanuit zelfcompassie op kunt reageren.
Een heerlijke les voor mensen met klachten door chronische stress, of gewoon omdat je er behoefte aan hebt om meer in contact te komen met wie je werkelijk bent en wat je echt nodig hebt.

Tijdens Yin Yoga breng je je gezondheid en energie in balans door Chi te laten stromen. Chi is de alles doordringende energie die overal aanwezig is. Recent onderzoek brengt de stroom van vocht door gestructureerde waterkanalen in het fascia in verband met de manier waarop Chi stroomt door de meridianen. Als het fascia gedurende langere tijd spanning vasthoudt dan verkleeft en verdroogt het, waardoor spieren verzwakken en chronische pijn ontstaat. Met Yin Yoga leer je spanning in het fascia los te laten, waardoor de stroom van vocht weer op gang kan komen. Afhankelijk van de seizoenen besteden we op een thematische manier aandacht aan de werking van de meridiaanstromen in het lichaam. Zo word je iedere les iets meer bewust van wat jij nodig hebt om mentaal, emotioneel, fysiek en spiritueel gezond te zijn. Yin Yoga is geworteld in het 8-voudige pad van yoga. In iedere les is aandacht voor yogafilosofie, zelfinzicht, yogahoudingen, aandacht- en ademhalingsoefeningen en meditatie. Een heerlijke les voor iedereen die zowel lichamelijk als geestelijk gezond wil worden en blijven. We sluiten de les af met een kop yogithee.

Yin/Yang Yoga met Backpath is een les voor soepelheid, kracht, mobiliteit en ontspanning met extra aandacht voor rug, nek en schouders. Als het lichaam spanning vasthoudt verdroogt het fascia en ontstaat pijn. Spieren kunnen niet meer vrij bewegen en verzwakken op den duur. In deze les maken we eerst het fascia weer soepel met yin yoga en backpath, waarna we 15-20 minuten yang yoga oefeningen doen die afkomstig zijn uit Hatha Yoga, Vinyasa Flow en Tai Chi. We sluiten de les af met een korte iRest Meditatie. De les is geschikt voor alle niveaus.

iRest Yoga Nidra Meditatie is een krachtige en gemakkelijke manier om de verbinding met het Zelf te herstellen. Het Zelf is iets dat dieper ligt dan je gedachten, je gevoelens en de signalen van je lichaam. Door de connectie met je ware zelf herstel je je gezondheid, innerlijke vrede en een gevoel van stralende vitaliteit dat veel meer is dan de afwezigheid van ziekte. iRest Yoga Nidra is een gemakkelijke manier om te mediteren. Je kunt het niet verkeerd doen. Het is een op slaap gebaseerde meditatie waarin ademhaling, bodyscan en aandachtstechnieken vaste onderdelen zijn. Deze technieken helpen je om een staat van bewustzijn te betreden die lijkt op slaap en waarin identificatie met gedachten, onverwerkte emoties en lichamelijke klachten spontaan worden opgelost en losgelaten.

Wil je je inschrijven en direct je eerste 3 proeflessen boeken? Dat kan hier. Via deze link ga je direct naar het lesrooster.